Dag 10 Sesimbra en Capo Espichel - Reisverslag uit Sesimbra, Portugal van Angela Wijk - WaarBenJij.nu Dag 10 Sesimbra en Capo Espichel - Reisverslag uit Sesimbra, Portugal van Angela Wijk - WaarBenJij.nu

Dag 10 Sesimbra en Capo Espichel

Blijf op de hoogte en volg Angela

23 Mei 2018 | Portugal, Sesimbra

Met de bus naar Sesimbra gereden, meer naar het westen aan de kust. Alleen al voor de rit ernaar toe de moeite waard: dwars door het natuurgebied Arrábida. We wilden vooral naar Setubal om hier te kunnen wandelen, maar zonder auto is hier niet bij de mooie stukken te komt komen. Sesimbra is een leuk klein vissersdorp, maar behoorlijk toeristisch. We moesten even een paar uur wachten op onze aansluiting naar Capo Espichel, dus wat rondgewandeld en een half uurtje op het strand gelegen. Capo Espichel ligt helemaal op de verste punt van dit gebied en er is niet meer te zien dan een eeuwenoud klooster en een vuurtoren. En hoge kliffen met beukend zeewater. Helaas hadden we niet veel tijd hier rond te kijken, want de bus reed anderhalf uur later alweer zijn laatste rit terug.